The 'F' word - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu The 'F' word - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu

The 'F' word

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

04 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Voor oriëntatie op onderstaand verslag verwijs ik je graag naar Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=FvPbxZmZxZ8

Amerikanen houden van the F word, dat maakt de "Amerikaanse taal" - dat anders is dan het Engels - zo gemakkelijk. De eerste week ontkom ik niet aan de taalbarrière dus mijn baas liet mij bovenstaand filmpje zien om bepaalde dingen uit te drukken. The F word is dus onmisbaar als je (net zoals ik) nog in de fase zit met een kleine taalbarrière. Echter velde mij baas dat het tegen klanten niet zo gewenst is omdat zij het op prijs stellen om op zo correct mogelijke wijze te communiceren - dus niet op die makkelijke manier - .

Mijn eerste weekend in New York was meteen erg bijzonder, ik kreeg namelijk de bijzondere leeftijd van 22 jaar. Carnavalsvierders onder ons weten dat dit getal enigzins magisch is, en voor mij extra want ik was jarig in The Big Apple. Hoe ga ik dit in vredesnaam aanpakken, dat ik niet om 00:00 's nachts op 1 september 2014 in mijn eentje in een hok zit van 10m2?

Ik ging een plaatselijke bar in en raakte al snel aan de praat met wat jongens en meisjes die van plan waren om op stap te gaan. Toen ik vertelde dat ik bijna jarig was, zeiden ze uiteraard dat ik welkom was om dat met hun te vieren. Geniale avond, ik trakteerde op Heineken en hun trakteerde mij op birthday-shots en tal van andere hippe drankjes met een hoger alcoholpercentage dan mijn nieuwe leeftijd. 04:00 aangetikt en het werd tijd van mijn tweede-op-rij verjaardag-met-kater. Dank aan jullie voor de felicitaties btw.

Voorafgaand aan deze dag heb ik afgesproken met een Rene Hofstede, een bekende bloemist in New York die werkt voor onder andere Oprah en Armani, voor minder doe ik het uiteraard niet. We hebben heerlijk gedineerd en zijn daarna nog een bescheiden borreltje gaan doen at the Bowery. Rene woont al meer dan 25 jaar in USA maar ik verbaasde mij erover hoe ingeBURGERd (als je begrijpt wat ik bedoel) hij is. Amerikanen hebben op elk moment van de dag reuze hoger, waar ik als Nederland gewoon niet tegen op kan. Zelfs ik moest mijn meat sandwich om 23:30 overslaan.

Op mijn verjaardag zelf nog gegeten met een meisje en jongen uit Nederland bij een gezellig restaurantje. Heel de dag was ik vrij samen met heel werkend Manhattan in verband met Bart's Birthday (lees= laborday: feestdag in Amerika). Uiteraard werd er happy bday gezongen en werd ik getrakteerd op een erg zoet taartje. Hierna hebben we nog een slaapmutsje op bij onze stamkroeg-in-spé en toen beseften wij ons dat het weekend over was. Op naar de volgende maar eerst moet er gewerkt worden (voor weinig geld helaas).

New York is not Mecca… it just smells like it.
Neil Simon
(1927 – ) playwright & screenwriter


  • 04 September 2014 - 17:55

    Je Moeder:

    Hé Bart, gelukkig ben je jouw verjaardag goed doorgekomen. Heel slim van je om mensen op te zoeken als ze niet naar jou komen. Ook leuk dat je een avondje op stap bent geweest met "je bloemist".

  • 04 September 2014 - 19:36

    Jos Oomen:

    Hey Bart,

    Leerzaam filmpje op Youtube. Fucking veel mogelijkheden om the 'F' word toe te passen. Ik lees dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Nog gefeliciteerd met 2 maal 11. Werk ze en veel plezier. Ik kijk weer uit naar je volgende bericht.

  • 04 September 2014 - 22:21

    Jer:

    Hé Fuck, wat lekker veel spelfouten Fucker!

  • 04 September 2014 - 22:30

    Bart:

    @Jer: I don't give a fuck, fucker

  • 05 September 2014 - 23:43

    Papa:

    leuk bericht en foto's, volhouden!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Bart

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 7521

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

NEW YORK

Landen bezocht: