Manhattan Memorial 9/11 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu Manhattan Memorial 9/11 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu

Manhattan Memorial 9/11

Door: Bart Jespers

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Op moment van schrijven is het in New York City 9/11, een bijzondere dag voor New York, de Verenigde Staten, en de hele wereld. Echter hier in Manhattan is deze dag zeer emotioneel voor velen, want veel van hen hierbij getuige zijn geweest. Vanochtend rond 09:25 uur was er een moment van stilte, bij ons op kantoor 10 minuten (de tijd tussen dat het eerste en tweede gebouw van het WTC is aangevallen) gehouden. Het gebouw was 1 minuut stil maar wij 10 omdat de moeder van mijn collega in een van de twee gebouwen was op het moment van de aanslag (gelukkig overleeft). In de avond zijn we met alle collega's naar Ground Zero gegaan; erg indrukwekkend om hierbij te mogen zijn. FOTO'S VOLGEN!

Hoe was het weekend vraag u zich af? Nou GREAT! Via via (dit zijn de sleutelwoorden voor het uitgaansleven in New York City) ben ik in contact gekomen met een Promotor en daardoor waren ik en een vriend uitgenodigd op een Rooftop party op jawel het Empire Hotel! Tussen al de modellen en mannen met meer dan 6 nullen op hun bankrekening stonden wij dan, 2 broekies uit Holland die hier proberen tof te doen. Al snel kwamen we aan de praat met een stel andere studenten uit Zuid Amerika. Erg lachen moesten we om elkaar vanwege de accenten. Wij typisch Hollands (wat ze overigens erg interessant vinden) en hun Spaans (wat wij dan weer interessant vinden).

Zaterdag deden we het nog eens lichtjes over in het Liberty Theater op Times Square, ook weer met veel mooie mensen. Een biertje van 12 dollar lieten we maar zitten, we kregen immers toch gratis drank: VODKA en andere troep. Gratis? Ja gratis! Lang leve de connecties met de Promotors en goed gekleed gaan is een grote voorwaarde! Zondag was zoals bijna alle zondagen als in Nederland: Uitbrakken! Ik trakteerde mezelf op een heerlijk Amerikaans ontbijt (lees: lunch) en ging uitbrakken in Central Park met een stagiair bij mij uit het complex.

Verder heb ik deze week mijn kalender er serieus bij moeten pakken, ik ga het namelijk erg druk krijgen. Midden november is het de beurt aan mijn moeder en Kees die de plas oversteken om mij hier te zien leven als een local! Wanneer ze nog geen week weg zijn is het de plaats voor Niek en Mats, die zo vrij zijn om aan te zien hoe ik hier leef, super boys! Last but not least komt Jerry in december (voor kerst) mij bezoeken. Erg gaaf dus dat al deze mensen langskomen, ik waardeer het enorm!

Dit weekend: Wederom Rooftop parties & ik heb zojuist baseball spullen gekocht voor zaterdag; Ik moet er toch aan geloven in Central Park.

Vanuit New York: PEACE OUT!

  • 12 September 2014 - 08:14

    Jeroen O:

    Indrukwekkend hoor die memorial. En super cool dat je naar toffe feesten gaat. Keep up the good work!

    Gr Jeroen

  • 12 September 2014 - 17:26

    Marian Oomen:

    Hoi, Bart, Volgens mij vermaak jij je daar wel. Geniet er maar lekker van. Zeker heel wat anders als Oosterhout en Breda.

  • 12 September 2014 - 20:34

    Jos Oomen:

    Hoi Bart,

    Ja 9/11 blijft een bijzondere dag in de hele wereld. Heel speciaal om dan naar Ground Zero te gaan. Mooi om te horen dat je al goed bent ingeburgerd en naar leuke party's gaat. Nog met leuke modellen gesproken of hebben die alleen maar oog voor mannen met een vette bankrekening? Prettig weekend en veel plezier de komende tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Bart

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 7527

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

NEW YORK

Landen bezocht: