Ping! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu Ping! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu

Ping!

Door: Bart Jespers

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New York

Momenteel zit ik op mijn kamer bij te komen van een dag werken in The City that never sleeps. Al gaan de dagen erg snel, ik merk wel dat het mij erg veel energie kost om elke dag er vol tegen aan te gaan. Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als nachtrust waardoor het mij toch lukt om elke dag op tijd op te staan en op weg te gaan naar the Avenue of the Americas om te knallen. Of het leven normaal gaat worden in New York, ik denk het niet. Echter merk ik wel dat de toeristische hotspots voor mij niet zo interessant meer zijn als voor de ‘kaartlezers met rugzak’, waar er genoeg van in de stad rondlopen. Omdat ik vrijwel elke dag over Times Square loop zie ik niet meer in waarom je van deze plaats met grote televisieschermen 100 fotos moet maken. Dit is een luxe probleem en dat neemt zeker niet weg dat het nog steeds bijzonder is dat ik in deze stad mag vertoeven. Mag vertoeven ja, want bekenden en goede vrienden weten dat het geen gemakkelijke opgave was om hier 5 maanden te verblijven. De tijd vliegt is een uitdrukking die zeker in New York geldt, ervan genieten is wat ik daarom zeker doe!

De titel van dit verslag gaat over heel iets anders dan de chatapplicatie die vroeger gebruikt bij Blackberry telefoons, ping. Om in deze sfeer te blijven hangen is het trouwens wel erg opvallend dat Amerikane nauwelijks gebruik maken van Whatsapp. De locals die ik hier ontmoet heb whatsappen niet, en dat heeft niets te maken dat ze mij niet mogen ofzo. Texten is hier de shit, wat voor ‘ons’ Nederlanders alweer verleden tijd is. ‘Wij’ Nederlanders vinden het belangrijk om hele gesprekken te voeren op Whatsapp. Amerikanen daar in tegen houden van korte tekstberichten met een hoop ‘LOL’, ‘FML’ and ‘LMAO’ gehalte. De vertaling van deze bekende afkortingen zijn trouwens terug te vinden op Google. Voor de mensen die het trouwens nog niet weten, ik ben zelf op text te bereiken via het telefoonnummer +1 347 484-5652 (ook op Whatsapp hoor via dit telefoonnummer).

Oke ik ga afdwalen, de titel waar slaat die dan wel op? Juist, het piepje wat ik elke dag minimaal 1x hoor afgaan van het apparaat dat het gasfornuis vervangt. Het apparaat wat er voor zorgt dat ik de nodige calorieën binnenkrijg. Het apparaat wat op elke verdieping van een kantoor minimaal 2x te vinden is. Kortom: het apparaat bij uitstek. The Microwave (De magnetron). Hoe het werkt is,zelfs voor mijn vrienden die nog thuis wonen en geen ervaring met koken hebben, erg gemakkelijk. Je koopt een diepvriesproduct in de supermarkt, knalt het in de microwave en 4 minuten later zit je lekker plastic troep te eten. OK, misschien iets wat overdreven, het is dan wel geen verse andijvi stampot maar de magnetrommaaltijden vullen goed en hebben meer smaak dan in Nederland. Tijd= geld, is zoals jullie weten een begrip in New York City. De microwave zorgt er wel voor dat ik geen kostbare tijd kwijt ben met koken.

Deze week heb ik geskypt met mijn ouders en een aantal vrienden. Erg leuk om te horen hoe het gaat in Breda en Oosterhout en uiteraard is het gaaf om hun te laten zien waar ik werk en te vertellen hoe het mij gaat. De vraag die ik van velen krijg is ‘Mis je al wat in Nederland’? Natuurlijk voel ik mezelf te stoer om te antwoorden dat ik mijn ouders mis. Ik mis eigenlijk wat anders van Nederland.. juist verse Hollandse kost. Andijvistampot, boerenkool, gekookte aardappels, asperges, gehaktbal en natuurlijk hagelslag, vlokken en pepernoten!!

“Fat gives things flavor.” ― Julia Child

  • 09 Oktober 2014 - 16:58

    Papa:

    Weer een lijvig verslag, je zou zo maar bij de krant kunnen werken!

  • 09 Oktober 2014 - 17:37

    Je Moeder:

    Zeg nou de volgende keer gewoon dat je je moeder erg mist! Als je dat doet, neem ik pepernoten en hagelslag mee in november xx

  • 09 Oktober 2014 - 18:21

    Jos Oomen:

    Je noemt wel een paar dingen die hoog op mijn lijstje staan zoals andijviestamppot, asperges en pepernoten, maar ik zou best een jaar zonder kunnen in ruil voor 1 weekje NY.

  • 09 Oktober 2014 - 22:49

    Je Plastic Stief Zwager Of Zoiets......:

    Ben blij dat je daar zit, scheelt ons wekelijks geld op de boodschappen gezien jouw eetfrequentie bij ons

  • 10 Oktober 2014 - 08:04

    Carnavalsvriend :

    ik zal binnenkort het een en ander op de post doen

  • 11 Oktober 2014 - 03:19

    Linda:

    Je mist dus alles wat Jerry altijd kookt

  • 11 Oktober 2014 - 10:10

    Syl:

    Ik weet zeker dat jou moedertje hagelslag voor je meeneemt!

  • 13 Oktober 2014 - 12:38

    Anne-Rita:

    Steeds leuk om te lezen Bart!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Bart

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 7520

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

NEW YORK

Landen bezocht: