I’m a King(da ka) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu I’m a King(da ka) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu

I’m a King(da ka)

Blijf op de hoogte en volg Bart

24 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New York

Herfst in New York City breekt aan. De dagen worden korter en kouder, en de bladeren in Central Park verkleuren en vallen van de bomen. De extreme hitte van de eerste weken is einde verhaal, het echte Nederlandse weer is nu ook het weerbeeld in New York City. Desondanks blijft het voor de weekenden perfect weer om in Central Park te genieten van de zon, de mensen, het eten en uiteraard een illegaal biertje. Alchohol drinken in Central Park is verboden, toch vreemd dat ik veel petvlessen zie met een gelig drankje wat wordt geschonken in de welbekende Red Cups. Voor de illegale verkopers is het dikke business trouwens. Ze lopen met tassen alcohol rond en verkopen dit voor een mooi prijsje aan de mensen die van hun weekend genieten. Om het flesje Heinken doe je dan een zakje en zo ziet niemand dat je alcohol aan het nuttigen bent. Als we het nu toch over slechte gewoontes hebben is het ook erg opvallend dat op straat niemand rookt. In sommige delen van New York City is het verboden om in het openbaar te roken. Amerikanen mogen dan wel minder roken dan de Nederlanders, ze compenseren dit met de Chipsbuilen die veel Amerikanen al lopend op eten.

Zondag 3PM locale tijd, het is zo ver ik loop de rij binnen van een van de vreselijkste dingen die ik in mijn ‘The American Dream’ gedaan heb. Een gevaarte van 139 meter hoog en een topsnelheid van 206 km/u in slechts 3.5 seconde. Kingda Ka, de hoogste achtbaan ter wereld die echt alleen in Amerika kan voorkomen. Hoe verzin je het? Afgeschoten worden met een topsnelheid, daarna een bult overgaan van 139 meter en vervolgens een stijle vrije val van hetzelfde aantal meters. Vorige week besloot ik om samen met een vriend naar Six Flags te gaan. Later werd ik geattendeerd op het feit dat Walibi in Nederland kinderspel is bij dit pretpark vol Rollercoasters. Af fin, het park was te vergelijken met het computerspel RollerCoaster tycoon, al de attracties kwamen er in voor. Slechte muziek, kraampjes eten met het uiterlijk van wat ze verkopen, mensen in thema uniform die rondlopen door het hele park en rollercoasters, veel rollercoasters. Terugkomend op Kingda Ka, we waren gelukkig bijna aan de beurt en toen gebeurde er iets.. 5 ritten voorafgaand aan onze rit werd de trein afgeschoten en toen deze boven aan de bult van 139 meter was haalde hij het niet niet om er overheen te komen. Het treintje rolde naar achter en iedereen schrok zich kapot. Achteraf bleek dat dit soms wel eens kan gebeuren, maar toch is het fijn gevoel als dit 5 ritten gebeurt voordat jij er in mag. Voor diegene die het willen zien op beeld: https://www.youtube.com/watch?v=Re81XWvQr4o

Momenteel ben ik mijn Midpoint evaluation aan het invullen van mijn sponsorbedrijf, tijd vliegt. Over minder dan drie weken ontvang ik mijn moeder en Kees in New York City, waar ik uiteraard erg naar uit kijk! Een overvolle planning staat er op het programma voor ze dus het is te hopen dat ze uiterst fit zijn voor hun Oversea-trip. Maar voordat zij komen maken we ons eerst op voor Halloween. Wat is halloween in godsnaam? Halloween is het feest bij uitstek in New York City en de rest van de staten van Amerika. Alle partystores hangen vol met kostuums (niet alleen van mummies en enge monsters maar ook andere figuren als Spongebob of Captain America). Als Carnavaller-pur-sang houd ik wel van een verkleedpartijtje en heb ik het geluk dat ik het dit jaar 2 x mag doen. Amerikanen staan er om bekend dat zij uitpakken op dit voor feesten, en niets is minder waar. Van de week heb ook ik mijn Halloween kostuum gekocht, ik ga als White-boy-gangster aka Dutchman. Een lekker fout gangster pak, een nog foutere ‘cane’ en uiteraard kan een gangster hoed niet ontbreken. Het feest voor volgende week vrijdag staat ook al gepland en ik ben er van overuigd dat de foto’s zullen volgen.

But They Say The Sky's The Limit - Bad (song) – Michael Jackson 1958 - 2009

  • 24 Oktober 2014 - 17:33

    Je Moeder:

    Wij zorgen dat we in "good shape " zijn als ik maar niet in de King da Ka hoef. Ik word al misselijk als ik het zie.

  • 25 Oktober 2014 - 13:41

    Anna-Marie :

    Hoi Bart,
    Je geniet er goed van, voor je het weet ben je weer hier carnaval aan het vieren ipv Halloween!
    Groetjes

  • 26 Oktober 2014 - 20:57

    Je Plastic Zus Linda:

    Net op you tube filpmje "king da ka roll back" bekeken.....waaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Bart

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1194
Totaal aantal bezoekers 7523

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

NEW YORK

Landen bezocht: