Lesje "Hoe kom ik met een VISA binnen in de USA" - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu Lesje "Hoe kom ik met een VISA binnen in de USA" - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu

Lesje "Hoe kom ik met een VISA binnen in de USA"

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Omdat veel mensen gevraagd hebben om iets te bloggen ga ik PROBEREN om dit gedurende mijn verblijf in Amerika te voldoen. Omdat ik zelf na 5 minuten lezen klaar ben zal ik de verslagen dan ook kort en overzichtelijk houden.

Lesje"Hoe kom ik met een VISA binnen in de USA". De eerste 12 WEKEN van dit proces laten we even voor wat het is. Ja, het heeft me 12 weken gekost om alle papieren op orde te hebben. Ze wilden alles van mij, mijn stagebedrijf en mijn familie weten. Vragen als: Ben je van plan om een terroristische aanslag te plegen & Heb je in het verleden aan mensensmokkel gedaan passeerde regelmatig de revue. Achja maar liefst 1 week voor vertrek had ik alles rond en kon de voorbereiding gaan beginnen.

Samen met een bekende van vroeger (=lees toen ik 3 jaar was), Laura, ben ik op zaterdag 23 augustus gevolgen vanaf Schiphol naar Detroit en vanuit hier naar Newark, New York. Een zeer aangename vlucht met Delta Airlines wil ik dan ook aanraden. Eenmaal aangekomen bij de immigratiedienst werd ik weer blij gemaakt door een Officer met bovengenoemde vragen die ik uiteraard met NO antwoordde. "Have a nice stay" waren de woorden van de officer en ja hoor ik was Amerika binnen!

De binnenkomst in New York kan ik maar met 3 woorden omschrijven: What the Fuck! Meer hoge gebouwen dan ik ooit in mijn leven gezien heb, meer dikke mensen dan het aanbod hamburgers bij de McDonalds in Breda, meer gele taxies dan het inwoneraantal van Slotjes-West in Oosterhout, meer Amerikaanse vlaggen dan hotdogkraampjes in New York.

Om maar meteen aan mijn bucketlist te beginnen kan ik alvast 2 zaken afstrepen na dag 1: Getransporteerd worden in een gele taxi én een Amerikaan wijs maken dat alle Nederlanders Hash roken in Amsterdam. Af fijn taxi zette mij thuis af (wat trouwens een prima kamer is) en de nachtrust kon beginnen.

De volgende dag was de eerste van de dagen "like-a-tourist". Helaas kan ik mezelf nog geen Local noemen want ik moest eerst eens kennismaken met Central Park, Times Square, Empire State Building, 5th Avenue. Ik kwam minstens 23 ogen te kort om alles goed op te nemen. Wat een mensenmassa, wat een sensatie en wat een cultuur!

Morgen op naar dag 2: Het Vrijheidsbeeld, Financial District, Ground Zero en 9-11 Memorial en Brooklyn Bridge!

We keep in touch!

  • 28 Augustus 2014 - 14:36

    Kees Van Zalinge:

    Hi Bart, leuk verslag maar waar blijven de foto's
    Groet,
    Kees

  • 28 Augustus 2014 - 15:59

    Bart:

    komen asap!

  • 28 Augustus 2014 - 20:32

    Papa:

    en waar blijft de rest van de verslaglegging en wat foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Bart

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 7555

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

NEW YORK

Landen bezocht: