NYC: De guys are working and the girls are pretty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu NYC: De guys are working and the girls are pretty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Jespers - WaarBenJij.nu

NYC: De guys are working and the girls are pretty

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

29 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Bovenstaande citaat zegt alles over New York, aldus een wijze Amerikaan verkleed als een zwerver in Strarbucks op een gewone woensdag morgen in the Big Apple. Na een week toeristje spelen kom ik er achter dat bovenstaande citaat voor ongeveer 50 procent correct is (de guys are working) dat tweede gedeelte is te betwijfelen (de girls are pretty). Ik denk dat FATTY beter zou staan want OMfG wij Nederlanders zijn er godverdomme goed uit vergeleken de Amerikanen.

Elke ochtend wanneer ik uit de metro stap, stap ik het bruisende Mid Town New York binnen (voor de kenners West 54 Street 5th Avenue). Starbucks is dé methode om wakker te worden en waar ik toffe fototjes kan maken die meer likes krijgen dan dat ik mijn propedeuse gehaald hebt (simpel: , Starbucks, New York Times, Wall street Journal en ohja een gele taxi die "per ongeluk" voorbij rijdt)

Op het werk is het aanpoten, ik zal maar eerlijk zijn! Mijn baas is erg enthousiast en probeert elke dag opnieuw accentloos GOEDEMORGEN te zeggen. Zijn Goal is om na 20 weken dit even goed als mij te kunnen. Al mijn collega's (en ik wil me even speciaal richten naar mijn moeder) zeggen dat ik VERY GOOD Engels spreek (wie had dat nu verwacht). Al heb ik weinig last van spraakangst; het valt me inderdaad niet tegen.

Lunchen is episch: Ik stap het kantoorgebouw uit met mn pakkie en ga ff een half uurtje shinen op 5th Avenue. Ik heb al vrienden gemaakt met een hotdogkraampje en die weet precies (na 3 dagen) dat ik om half twee een broodje hotdog zonder mosterd wil, klanten binden noemen ze dit!

Op moment van schrijven heb ik de eerste Amerikaanse netwerkborrel achter de rug zitten. Veel eten en drinken, beetje opscheppen over mijn business (iedereen is CEO of manager ook al heeft het bedrijf slechts 1 werknemer). Voor mij was het super gemakkelijk; al de businessvrouwen (lees: MILFS) vonden mijn accent very cute. Ohh hiii Dutch guy, you smoking weed the whole day isn't it? Ik mezelf maar weer verdedigen en zeggen dat niet alle Nederlanders zo zijn, je kent het wel. BTW deze netwerkborrel werd afgesloten met gamen in the Gamehall op Broadway! De Oosterhoutste kermis is er niks bij!

Het volgende verslag zal gaan over "thé F word". Momenteel heb ik voldoende materiaal meegekregen om 's lands meest gesproken woord in alle contexten te bestuderen.

PEACE OUT!



  • 29 Augustus 2014 - 07:55

    Papa:

    leuke verhaal, zie uit naar het vervolg!!

  • 29 Augustus 2014 - 08:23

    Jer:

    Jij vind ze daar al dik........ Geloof mij, deze mensen in New York zijn behoorlijk slank en stylish bij de rest van de US man.

  • 29 Augustus 2014 - 08:56

    Syl:

    Peace out voor de milf!

  • 29 Augustus 2014 - 09:27

    Je Moeder:

    Mooi geschreven. Ik zie het zo voor me wat je beschrijft en kijk uit naar het volgende verslag x

  • 29 Augustus 2014 - 10:08

    Britt:

    Klinkt leuk zeg!! Ik wist niet dat zo jij leuk kon schrijven!

  • 29 Augustus 2014 - 15:13

    Wouter:

    Leuk om te lezen! Veel plezier daar, en succes met de MILFS.

    Have fun ;)

  • 29 Augustus 2014 - 15:21

    Tamara:

    Hey Bart,

    Wat schrijf je goed jongen, ik kijk uit naar je volgende verhaal!!! Erg leuk

  • 29 Augustus 2014 - 18:53

    Mats:

    Goed om te lezen dat je je draai hebt gevonden in deze wereldstad. Net als het vorige verhaal is het weer een plezier om te lezen! SUCCES!!!

  • 30 Augustus 2014 - 15:13

    Kees Van Zalinge:

    Zo te lezen ben je al aardig ingeburgerd , en heb je al vrienden gemaakt.
    Ben benieuwd hoe je je eerste weekend gaat doorbrengen, heb je al afspraken gemaakt of ga je in je eentje verder de stad verkennen.
    We lezen het waarschijnlijk zondag avond wel.
    Groet en prettig weekend.

  • 30 Augustus 2014 - 16:17

    Jos Oomen:

    Mooi verhaal, Bart. Leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. En kijk uit voor MILFS die je accent zo cute vinden. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.

  • 30 Augustus 2014 - 23:00

    Anja Oomen:

    Hee Bart, wat kun jij leuk schrijven ! Ik zie het zo allemaal voor me !
    Veel succes daar en geniet ervan. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Bart

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 7530

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

NEW YORK

Landen bezocht: